سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
سه شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۸
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۸۸
گزارشگر : راشین نجارپور
سرویس آب
اطلاعیه آبفا خوزستان به منظور پیشگیری از بروز خطرات احتمالی:

مشترکین از افزودن پودر کلر به آب خودداری کنند

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مردم از افزودن پودر کلر به آب مصرفی بدون نظارت کارشناسان مربوطه خودداری کنند.

مشترکین از افزودن پودر کلر به آب خودداری کنند
(سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۱۸

 

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و قطع آب در برخی مناطق شهری هشدار داد : شهروندان در صورت دسترسی به آب خام از مصرف آن برای آشامیدن حتی با افزودن خودسرانه پودر کلر به آب خام بدون نظارت کارشناسان مربوطه جدا خودداری کنند.

شایان ذکر است افزودن غیر کارشناسانه و بیش از حد استاندارد پودر کلر به آب، مشکلاتی از قبیل مسمومیت، حساسیتهای پوستی، چشمی وآسیب رساندن به سیستم تنفسی را بدنبال دارد.

لازم به ذکر است استفاده از پودر کلر تنها در شرایط بسیار خاص و بحرانی که شهروندان برای مدت طولانی دسترسی  

به آب شرب شبکه توزیع بهداشتی ندارند فقط با نظارت کارشناسان کنترل کیفی و بهداشت آب می تواند صورت پذیرد.

همچنین با توجه به این که براساس بررسیها و گزارشات کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، خرید و مصرف آب آشامیدنی از مراکز و  تانکرهای سیار غیرمجاز فروش آب،احتمال ابتلاء به بیماری اسهال خونی و التور را تشدید می‌نماید . لذا ازعموم شهروندان در سطح استان تقاضا می گردد که به منظور پیشگیری از بروز هرگونه خطرات احتمالی این بیماریها، ازخرید ومصرف آب ازاین گونه تانکرهای سیار و مراکز فاقد مجوز  که اقدام به فروش آب در سطح شهر می‌نمایند جدا خودداری نمایند.

تعداد بازدید : ۷۹۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید